onsdag 4 april 2012

Ren och slät!

Tvättade paradhandduken...och vattnet var riktigt smutsigt:)

Men så som jag har tummat på den. Fast betydligt värre var det förr när man ritade mönstret med kalkerpapper. Då var allt blått före tvätten. Det är nog en bra uppfinning med pennan som man kan stryka fast mönstret med.

Nu är det bara att vänta tills dootern kommer på besök så att hon får den. Tur att hon vill ha sånt som jag lagar...annat är det med pojkarna. Det är inte riktigt i deras smak med broderat och virkat:)

Där får den sola sig en tid:)

(Jag brukar bara skrämma dom emellanåt att jag skall virka dukar åt dom.)

7 kommentarer:

  1. Hoppas dotra blir nöjd för det skulle jag bli. önskar att jag kunde sy annatän korsstygn oxå.
    Super snygg
    Önskar dej en Glad påsk

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag är så nöjd själv att jag gärna skulle bli med den:)

    SvaraRadera
  3. Den blev jättefin.Hon blir säkert glad.

    SvaraRadera
  4. Vilken söt handduk!
    Tack för titten på min blogg! Jag stickar och stickar på sjalen Raka rör och tycker fortfarande att det är en njutningsstickning.

    SvaraRadera
  5. Hon blir säkert nöjd!
    Nu skall du satsa på att "sörva" kvasten
    för nu hänger du väl med till blåkulla...

    SvaraRadera
  6. Nu är jag nog jätte avudsjuk på min kusin som kommer att få sååå fin paradhanduk! Jag får bara ta fram symaskinen å fixa en åt mej änteligen oxå :)

    SvaraRadera