tisdag 31 juli 2012

Fyndigt, fiffigt förslag....

....förtjänar fint fadderskap för förstföderskas fina kokalv!!!!

För en gångs skull prickade kossan in kalvningen till en sådan tidpunkt jag gillar. Behövde fara bara en halv timme tidigare till föuse än vanligt och kvigan betedde sig exemplariskt när jag skulle mjölka den. Ibland blir det rena rodeon när en förstföderska skall vänjas vid mjölkmaskinen:)

Och nu kommer jag till den saken som jag vill ha er hjälp med. Namnet till kalven!!! I år är det namn som börjar på bokstaven J som gäller. Från tidigare har vi Julla och Jestas.

 Den som kommer med det vinnande namnförslaget får den stora äran att bli fadder till kalven.

 Det är väl nånting att kämpa för!!!! Men ni skall inte vänta er nåt dopkaffe el.dyl. Jag utnyttjar er bara:)
Ser ni hur det vimlar av flugor...det blev en häftig invasion när värmen kom.


Kalven är nummer 400! Den skall snart få sina fina örhängen,eller hängöron, som dootern sade när hon var liten. Hon önskade sig hängöron:) Och hennes grymma mor nekade tills ungen blev så gammal att hon själv kunde ordna med allt.

13 kommentarer:

  1. Här kommer mitt förslag: Juli :)

    SvaraRadera
  2. Nåja,visste int om man fick ge fler förslag. Gör de i alla fall försäkerhets skull.
    Jatta, Jippu,Jojo,Jenna. Månne man blir gumor nudå?

    SvaraRadera
  3. Nåja, nog hade jag tänkt mig att man sku hålla sig till ett förslag:) Endel tycks febrilt vilja bli fadder!

    SvaraRadera
  4. Hm,missa de där om dopkaffi. Ja tar tillbaks mina förslag. Här hann ja redan börja vänta på kalas.

    SvaraRadera
  5. Joella låter så fint tycker jag....

    Håller tummara för att du tycker likadant ;o))

    SvaraRadera
  6. Oj oj oj så många fina förslag! Måste nog ha lite betänketid innan jag väljer!

    SvaraRadera
  7. Justså,
    är mitt förslag och om jag (mot förmodan)
    skulle bli gudmor med det,
    så lovar jag stå för kalvens religiösa uppfostran!

    SvaraRadera
  8. Mitt förslag är Jazza.. Vi fick oxå en kalv igår..men vi har bara nr på dem..Lycka till

    SvaraRadera
  9. Min svärdotter föreslår Juliana och det låter så vackert att jag vidarebefordrar det.

    SvaraRadera
  10. Jag tänker Jetta kan väl vara ett väl så gott alternativ till denna söta kalv.

    ps blommorna växer på fint! Ska fota o visa snart!
    Susanne

    SvaraRadera