söndag 22 juli 2012

Hysteriska blommor!



Tack vare ihärdigt regnande har mina blommor blivit enorma i år.

Men jag har inte vetat att en fingerborgsblomma faktiskt kan bli 210 cm hög!!! Och malvorna har blivit högre än någonsin förr.

Och alla nässlor och kardborrar... dom har jag försökt köra ner med trimmer. Skaffade trimmerdel till min kära röjsåg! Så nu kan jag använda den året om:)

Kardborrarna brister inte med trimmer så dom måste jag använda trädgårds sax på. 

Igår fick jag ett präktigt getings stick på halsen...nu är där ett fint blåmärke med en rund prick. Försökte fota det men det blev inte till nåt med det...det syntes för mycket kalkonhals hur jag än zoomade:)


3 kommentarer:

  1. Ja du jisses vad det växer, allra mest bland ogräsen. Hos mig är löken stora och morötterna, men inte rödbetorna. Det är nog lite si och så med att älska regnet.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Jo, det växer så det knakar och jag har faktiskt i år hittat åtminstone två nya blomsorter i trädgården. Kul med såna fynd!
    Dina malvor är så vackra, precis i rätt färgnyans. :)

    SvaraRadera
  3. Oj vilken gigantisk fingerborgsblomma! Jag undrar hur det ser ut i trädgården hemma i Tumba.....tänk om alla mina är så där stora ...uj uj då undrar nog grannarna!
    Jag tror du har en himlars bra jord!

    SvaraRadera