tisdag 4 september 2012

Oj oj oj....

...nu har jag ställt till det igen!!!!

Var ju så stolt och glad när jag fick skattkammaren städad! Nu skall det inte samlas onödigt bråte i knutarna!

Så var vi på besök hos grannarna igår kväll. Dom skall riva ett gammalt hus och behöver få bort allt vad som finns i det.

Jag drabbades av ett våldsamt ha-begär...nämen inte kan ni ju slänga bort så fina saker!!!

Vi kan ta hand om dom:)

Så nu har jag en hel drös med stolar och grejor som skall förvaras nånstans.

 Aj, tur att jag har så gott om rum i bodan:)

En stol passade perfekt i mitt Extrem Makeover rum! Soffan som jag fixade har visat sig vara rätt så obekväm att sitta längre stunder i. För det har blivit mitt favorit rum när jag skall se på TV. Nu har gubben och jag varsin att se på, då får man byta kanal utan att få sura miner:)
Mötte en bil när jag kom balanserandes med lasset...jag syntes inte alls:)

Lite målning och nytt tyg kommer att göra susen!

Mera till musei-samlingen


Målning här också...

Passar perfekt!

Soffan svängd på annat led än tidigare.


6 kommentarer:

  1. Tur att du rädda dom fina sakerna!!!!

    SvaraRadera
  2. Nejmen.... skulle inte du ta det lungt en tid...:))

    Fint fyndat!

    SvaraRadera
  3. Man ska inte kasta bort saker. De kan säkert bli jättefina med lite makeover !!!

    SvaraRadera
  4. Så många bra-att-ha-saker du kommit över! Och återbruk till på köpet, perfekt. Åsså behöver du inte vara sysslolös på ett tag:))

    SvaraRadera
  5. Oj så mycket saker. Det blir mycket fint vi kommer att få se här framöver, spännande. :)

    SvaraRadera
  6. Vilken tur du hade som fick den där blåa stolen och så bra att nån tar hand om såna där värdefulla saker.

    SvaraRadera