söndag 2 februari 2014

" He va reisliga doon"...

...sa gumman om snöskuffarn:)

Nu har jag skottat snö för första gången på vår blivande hembacke.

Och då kunde jag inte låta bli att testa farbror E:s superstora "heimlaga" snöskuffare. Den är så tung att det gick bäst att skuffa den när den var tom....så jag tog till glasfiber donen istället.
"Reislit STORT ska he vara"

Fast det gick nog bättre med den lilla:)
 Och för att inte bryta traditioner eldade jag förstås lite igen, denna gång bara torra tallkvistar.

 Innan jag for till butiken efter slutfört eldande både ute och inne granskade jag mig noggrant i backspegeln. För senast jag var och elda,och därefter till butiken, märkte jag när jag kom hem att min näsa var helt svart av sot. Liiite pinsamt att gå omkring med svart näsa:)

Men den trevliga damen i kassan skrattade bara gott när jag berättade om min svarta näsa. Hon sa att dom är så vana med alla slags kunder som kommer in direkt efter jobbet mer eller mindre smutsiga. Ingenting får dom att lyfta på ögonbrynen.

Så kommer det lite vintriga bilder från vår backe...och spår av nån som har plumsat omkring i snön!



Frusna julrosor.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar