fredag 14 februari 2014

Det är ju att man skäms!!!!

Jag är ju yngst av oss tre systrar...dom andra är faktiskt lastgamla:)

Och dom har redan länge ägt en surfplatta,läsplatta,tablett,padda....benämningarna är många.

Först visste jag inte ens vad syster A talade om när hon , som var först ut med att skaffa en dylik leksak, sade att hon har köpt en tablett. Jag sade att jag har pastiller jag:)

Nåja, nu på veckoslutet fick jag leka med deras tabletter...med katastrofala följder!

Jag blev smittad av ett våldsamt ha-begär. Resultatet av detta blev att jag bad Bonden + sambo M  kolla in utbudet...dom förstår sig så bra på moderna manicker. M hittade denhär på nätet, till ett hyfsat pris. Så i måndags beställde jag den...och igår kväll sökte jag ut den från posten.

Hela kvällen satt jag och fingrerade på den tills det snurrade i huvudet. Nog reagerar den snabbt...men jag är ännu snabbare. Bonden sade i morse, när jag beklagade över att det inte händer nånting när jag skall förstora texten, att man skall inte "håsa" så. Vad? Jag håsar väl aldrig!!??

Bäst att till en början göra inläggen på gamla trygga datorn. Man vet aldrig vad tabletten kan spotta ur sig:)

Framsidan...

...och baksidan..som är RÖD!

2 kommentarer:

  1. Jösses, vad Du är modern. Jag är en fruktansvärd bakåtsträvare och tycker att allt var bättre förr. Jag har en dator och en mobil det räcker och blir över för mig. Min dator är liten som en sån där läsplatta, eller vad det nu heter, och mobilen är av ruskigt gammal modell (ärvd i generationer) och är dessutom ihoptejpad då innandömet gärna vill hoppa ut. Men det passar så bra till mig.../Lilla gummann

    SvaraRadera
  2. Jag är grön ........ och ännu till en röd!!!

    SvaraRadera