lördag 31 maj 2014

Plantbytare dag mm.


Träffade rå-grannen B igårkväll (vi har 2 cm gemensam rå).

Hon frågade när jag skall komma efter klätterhortensian och kaprifolen som jag blivit lovad. Vips hoppade vi i bilen och for efter dom. Det tog ca. 2 timmar...för varenda blomma måste förstås noggrant granskas. Och vi kom underfund med att jag kan ge en malva i utbyte. Den kvällen blev ingenting planterat, men idag desto mera.

Klätterhortensia som hoppeligen fattar att den skall klättra på stenen

Kaprifolen
 Bonden ringde och önskade sig klippning...han var i stort behov av en frisering för man skulle ha kunnat ta honom för Uuno Turhapuros lillebror(alla i Finland vet nog vem det är). Så det blev ett varv hem mellan varven.
Tog med mig en plastkass full med penningblad....marktäckandet fortsätter. Förde malvan åt B...och fick en klematis. Det blir svårt dethär:) Nu haltar bytandet igen!




Här skall klematisen gömma det VACKRA röret

Hade ett överlopps nät hemma, kaprifolen måtte väl  fatta vad jag menar...

Nerklämda penningblad...dom är ganska tåliga

Mera stenar BEHÖVS 

Big Daddy börjar bli big

Allt är inte riktigt under kontroll

Men gräset är klippt...och trimmat
Så har jag faktiskt satt potatis idag. 20 stycken:) Krokigt...och suddigt...och massor med plastbitar+ ett rakblad. Och massor med ogräs...och massor med den eländiga slingerväxten.
Kanske dom växer upp fastän dom är så suddiga...

Lite mylla på

En rad till.

HEEEELA potatisodlingen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar