onsdag 4 mars 2015

I väntan på kirurgen!

I stor spänning tågade jag iväg till lampbutiken med gammel-lampan i högsta hugg.

 Jag kände mig inte alls säker på att det går att få nya elektriska grejor till den....den härstammar troligtvis från den tiden då Edison hittade på glödlampan:) Det var förövrigt 1879, om ni inte råkar veta det!

Men den trevliga försäljaren sade att dom var standardiserade i ett tidigt skede, och så ämnade han börja montera hela härligheten. Nej, nej...jag skall bara ha alla delar..experter finns i huset. Han verkade inte tro att jag skulle klara av det, och där hade han så rätt!

Så nu är det bara att börja tillverka en skärm...en sådan ville dom också sälja åt mig. Jag sade , nää jag lagar själv. Fick lite undrande blickar, men dom kan ju inte förstå att jag har ett principbeslut att följa. Ingenting nytt skall köpas....om det inte är absolut nödvändigt!


I väntan på experter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar