måndag 27 april 2015

Drabbad av startitis!

I senaste tidningen Mökki Maalla fanns beskrivning till en virkad matta. Den såg så skojig ut att jag var tvungen att försöka luska ut hur den skall virkas.

Efter att ha läst beskrivningen flera gånger gav jag upp. Fattade inte hur det skall göras.

Men så finns det ju nätet:) Vips hittade jag en youtube snutt som visade hur det går till att virka upphöjda stolpar. Det var ju lätt som en plätt!

Mönstret är enkelt med stolpar och upphöjda stolpar turvist. Virkar med 6:ans virknål och mångdubbelt yllegarn. Bara gamla rester igen. Den blir fluffig och stabil. Lyckas det kanske den kommer till badrummet....eller så får den värma sommarstugs golvet...


Min matta får en brun inramning.

Kommer att blanda in lite vilka färger som helst.


2 kommentarer:

  1. Jösses, människa, Du jobbar och sliter och skapar hela dagarna. så jag blir alldeles trött på blotta tanken och måste faktiskt vila en lång stund på kökssoffan...jag önskar Du bodde granne med mig så skulle Du kunna komma över och jobba lite hos mig...varje dag.../Lilla gummann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att vi skulle hitta på mycket roligt tillsammans....

      Radera