lördag 18 april 2015

EN DÖRR!!!!!!

Vilken skillnad mot tidigare!

Mästarn har igen varit i farten! Minns tydligt när jag nämnde nånting om att det skall vara en ny dörr....jo, nog skall det förstås vara det. Men först i slutskedet av renoveringen! Nu är vi där:)

Det blev så ljust och fint i tamburen med ett stort fönster i dörren!
Utifrån...

...och inifrån
Stackars den som smutsar ner tröskeln...det lär vara det närmaste en dödssynd man kan komma, enligt Mästarn. Tröskeln skall vara REN den dagen som Huset är färdigt!!!

Det visste ni knappast!

Och sedan till mitt tavel-projekt.

Tur att jag inte bara rusade iväg och började ta av fogmassan utan lov. Fick redan oroliga blickar när jag rörde vid fogmassa burkarna. Dom skall ja inte röra!!!!

Men rester från Mästarns bygge får jag. Så imorgon kan jag börja foga min tavla:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar