söndag 26 juli 2015

Vad skall man göra en regnig söndag??!!

Humöret är i botten..."att göra listan" gapar tom...det känns lite vemodigt överlag. Kanske dom stora omställningarna i livet behöver nån vemodsdag nu och då!

Tur att jag fick rådet att börja riva igen :-)  Jag har ju redan många gånger trott att det är färdigt rivet....men se det fanns ännu en vägg kvar att riva!

I det som en gång har varit ladugård fanns en tegelvägg+ stockvägg som inte hade nån funktion. Det finns stolpar som är bärande. Väggen har säkert avgränsat till ett stall men nu vill jag ha ett öppet utrymme.

Så fram med släggan och kofoten! Svetten och teglen strittade och det dåliga humöret försvann! Kanske jag borde söka jobb som allmän byggnadsförstörare för rivandet tycks passa mig!

Kände mig som värstaste Mary Poppins när jag lufsade omkring med mitt jätte paraply på backen...fast det var egentligen onödigt att skydda sig för regnet. Våt blev jag ändå...fast det var av svett.

Nu skall det bara städas lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar