söndag 24 juli 2016

Olagliga affärer??!!??

Jag har mina misstankar att jag har gjort nånting olagligt....men jag var inte ensam om saken:)

Läste i Inges blogg dethär inlägget och min inneboende garnhamster vaknade till liv med buller och bång! Skrev direkt en kommentar till inlägget...kanske hon vill ha hjälp med att få garnlagret att minska.

Nåjo, det ville hon ju ha. Och jag visste att det turkosa garnet inte var hennes favoritfärg. Priset för ett kilo garn bestämdes till en plåt blåbärsbulla:) Mycket överkomligt pris, i synnerhet som jag råkade ha ett ämbar nyplockade blåbär(som jag riktigt själv hade plockat...skryt,skryt)

Som extra bonus gav jag en påse runda bullar på köpet. Affären gjordes när jag for på jobb på lördags morgonen. Klockan halv sju gjorde vi våra skumrask affärer. Snabbt bytte varorna ägare och båda parter verkade nöjda med resultatet:)

Gladast är jag över att säljaren inte yrkade på att få betalt i ekorrskinn...då hade jag dragit mig ur det hela:)

Ett kilo inspiration:)
Vad det är för garn vet jag inte men när jag brände en garnstump kom jag till att det nog är yllegarn. Måste sticka nån provlapp för att se hur grova stickor som lämpar sig.

 Ingen annan väntar på regnväder men mig skulle det passa...då kan man sitta inne med gott samvete och leka med sina garnnystan:)

2 kommentarer:

  1. Tack för den supergoda blåbärsbullen och de smarriga runda bullarna. Det var ju nog dagsljus vid bytet, så jag är säker på att det inte var nån skum affär alls! :)
    Så glad att det är yllegarn och ser med spänning fram mot vad det ska bli...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är också spänd på vad det kan bli av garnet...planeringsskedet är så roligt:)

      Radera