fredag 28 juli 2017

Bara för att det finns målning....

...började jag leka konstnär:)

Fick för länge sedan gamla brädstumpar av H. Han ämnade såga dom till ved men kom av nån konstig anledning att tänka på mig. Kanske jag skulle vara intresserad av halvruttna flammiga brädor.

Nå, det var jag ju förstås! ( Inte konstigt alls att lidren aldrig blir tommare hur mycket jag än städar)

En brädstump har jag redan haft på väggen. Enbart målad lite träd och buskar med kolbit. Nu har jag hittat på att se över vad det finns för målningsrester i lager. Turkos finns det ganska mycket av som blev kvar från byrå målandet. Och lite vitt, svart och brunt fanns också. Så nu skall det klåttas och såttas:)

Den fördelen med detta lekande är att det inte kostar nånting alls...och brädorna brinner lika bra efter målandet, om man inte vill ha dom mera!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar