tisdag 20 oktober 2020

Varmt och ombonat!

 Det vill man ju ha i sitt hem nu! 


Björkgardinerna i vardagsrummet är mina absoluta favoriter...har aldrig haft så vackra gardiner förut!


Det är ingen liten sak att byta gardiner...hela rummet skall granskas med kritisk blick.

Mattan byts...blommorna får andra ytterkrukor...saker flyttar hit och dit. För att sedan stanna på sin ursprungliga plats.

Och fönstren skall förstås tvättas:)



Så kom köket i tur...vad skall jag sätta upp för gardiner?

 Rotade i min gardinkista...och hittade gardiner med björkkvistar på. 

Dom hade jag totalt glömt bort. Ursprungligen  var tyget en bordduk som jag sydde om till gardiner. Det var på bondmoora-tiden. 

Sedan hängde jag upp dom i övrevåningen i Huset....innan vi ens flyttat in. Uppfållade med säkerhetsnålar...

Dom passar perfekt i köket! Nu måste jag bara plocka in lite björkris och ställa en stor bunke på nåt bord. 

Ibland får man glada överraskningar tackvare ett dåligt minne;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar