söndag 6 juli 2014

Nu blev det färdigt...

...tack vare att jag fick Manda som långtradarchaufför och bärhjälp!

Först skulle den stora gjutjärnsgrytan fraktas till Huset...och sedan fraktas på plats.

 Lite sand i bottnen...en stor sten först under för att täcka hålet i grytan. Jag lade några galler under grilldelen och så radade vi stenar runtomkring. Grilldelarna hittade jag på vår skrothög...benen var bortrostade.

Lite proveldning för att se att den fungerar. Och det gjorde den! Platsen är brandsäker, passligt långt ifrån hus och skog.

Helt superb grill!
 Idén var Mandas...hon hade gjort deras gryta till grill! Det är väl återanvändning om något!

Medan vi satt och beundrade elden kom jag ihåg en fin sten jag sett i skogskanten...den skulle bli som ett litet bord för ölflaskan eller glaset.

Steget från tanke till handling är inte långt när vi är i farten.Utrustade med skyffel och kofot rök vi ihop med bumlingen....den var ganska stor:)

Men förstås klarade vi av den! Och det blev bra.


Till vänster om grytan...

...finns ett litet stenbord!
Den stora stenen skall skuras ren....den är ju arbetsbordet. Inga skrangliga trädgårdsbord här inte:)

1 kommentar:

  1. Hur fint som helst, det är riktigt så man börjar längta efter en riktig grillkorv som skulle vara både sotig och smaka tändvätska.

    SvaraRadera