tisdag 26 januari 2016

En gardinskappa...

...som matchar lampskärmarna!

Det har jag åstadkommit. Tanken är ju att ha enbart kappan på sommaren, men kunde förstås inte låta bli att hänga upp den som jag fick färdig:)

Virkade med 5:ans virknål och fyra dubbelt fiskargarn. Grovt och rustikt skall det vara. Och så minskar garnlagret igen.
Såhär...

...och lite större...
 I lördags hade vi gäster, M och H. Fick fina handdukar till badrummet och två primulor. Man kan ju inte ha en gul och en vinröd handduk fick jag höra:) Nu hänger det två snygga turkosa handdukar...och det är ju betydligt snyggare nu!
Matchar byrån.
 En kristall lampa har jag hängt upp i badrummet. Den fanns tidigare i gästrummet på Gården.
Lite bling-bling!

Sladden skall inte hänga sådär slarvigt...skall åtgärdas snart!
Utan att skryta kan jag säga att maten jag bjöd på var jätte god. Hittade ett enkelt recept på nätet på en grisfilé gratäng. Hade kokt ris till och annat smått och gott. Nachos bl.a.

Här kommer receptet: Man bryner grisfilé strimlor och en strimlad purjolök.En chili finfördelas med i det hela. Sedan blandar man i 2 msk vetemjöl,2 dl vatten,soya sås,1 dl grädde,köttbuljong tärningar,1 dl chilisås och en ½ msk sambal oelek.  Avsmaka  med salt och peppar. Låt puttra en stund. Det skall bli en ganska tjock sås. Sedan häller man såsen i en ugnsform och strör riven ost på. 225 graders ugn ca 20 minuter.

Gratängen fick fin färg medan riset kokade. Super enkelt och gott!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar