söndag 3 januari 2016

Hallååå...

...he e ja! He e längi sidan vi ha träffats tu o ja. Ja ha hamna i tofs-träski o had svårt ti koma loss ifrån he....... ( Melodi "Hello" av Adele)

Sedan senast har vi hunnit fira nyår med pompa och ståt! Och på ett mycket minnesvärt sätt. Vi var på bröllop i huvudstaden där systersonen J gifte sig med sin fästmö B. Brudparet var vackert och mat och dryck fantastiskt goda. Talen fina och dansmusiken rivig! Fötterna sjuka och huvudet trött efter festen....så allt var mycket lyckat:)

Det som jag nämnde om tofsar i början...jag städar i garnlagret! Nu har jag gjort över 90 tofsar till kommande får-mattor. Har suttit till halva natten och snurrat tofsar. Det tycks inte finnas nån gyllene medelväg för mig. Kan liksom inte sluta när jag väl har börjat på nåt nytt. Men nu beslöt jag mig för att ta en paus i tofsandet. Måste dammsuga huset emellanåt...det finns garnstumpar och ludd överallt.

Dessutom skall jag på jobb i morgon. Hur man nu skall vakna i tid blir en annan femma. Nu har det blivit sena kvällar hela julhelgen.


Blivande får...

...samma hög men omblandad.

2 kommentarer:

  1. Nu kan man då inte lyssna på Adele utan att man tänker på dina tofsar...
    Vi plantera visst lite griller i huvu' på dej sist :)
    Det blir sååå bra!!

    SvaraRadera
  2. Jo,nu ska lagren tömmas på allt möjligt. Hoppas att int Adele blev sur när jag skrev nya ord till sången...hon läser säkert min blogg:)

    SvaraRadera