söndag 13 april 2014

Bildlös blogg!

Hädanefter blir det inga foton.... tills jag får datorn fixad.

Den vägrar samarbeta med mig. Allt beror väl på att jag har XP i min maskin. Den har grälat långa tider redan, men jag har inte brytt mig om saken. Nu börjar det störa mitt liv i allra högsta grad.

På läsplattan kan jag nog följa med vad som händer, men att lägga in foton har jag inte orkat lära mig.

Så jag berättar bara hur fin blomställning jag hittade i vedlidret idag, och hur härlig gungstol det finns i ett annat lider. Där behövs kunnig hjälp för att få gungstolsmedarna på plats, vissa delar är söndriga.

Dessutom berättar jag hur häftiga färger som kommer fram när jag har skrapat bort målning från blivande köksstolarna.

Idag fördrev jag förmiddagen med att klyva ved i bastulidret, det ligger närmast huset. Så det skulle vara fiffigast att använda det som vedlider i framtiden. Men före det går för sig skall all gammal ved användas bort. Och det handlar om mycket gammal ved. Jag snyter svart damm och hostar och har mig....till all tur har jag redan haft sorkfeber:)

Det var när jag stod i vedlidret som jag såg den söta blomställningen på en hylla bakom en hög gammal bergull. Märker att arbetet inte tar slut i all hast, bergullen hör nog hemma i soptunnan,dit den skall förpassas tids nog.

Egentligen är det ganska skönt med en regnig söndag, tror bestämt att jag skall ta en stickning i handen och sätta mig framför TV:n....fastän det först är eftermiddag!

1 kommentar:

  1. Hej jättefin blogg som du har! Nu finns det både en Blog Hop och en giveaway på min blogg om du skulle vilja delta! http://gladalinjen.blogspot.se/2014/04/blog-hop-blowout.html

    SvaraRadera