torsdag 17 april 2014

Fina stolar!

Nu måste ni ju bara tro på mitt ord, för jag lyckas fortfarande inte lägga in foton.

Tre stolar färdig skrapade och den fjärde på gång.

 Jag fick fart med skrapandet efter att jag träffat C idag. Hon berättade om nån som på loppis köpt en stol med svarvade ben och liknande sits som min stol. När dom började ta bort målningen kom det fram förgyllning i inbuktningarna.

Principfast och ordentlig som jag är kunde jag inte ta itu med just den stolen innan nr 3 blev färdigt skrapad.

Det gick undan kan ni tro:)

Så fick jag peta på 4:an. Inget guld kom fram.....men en underbar vinröd färg. Bortslitet från sits och kanter. Det kommer att bli ett nöje att skrapa den stolen.

Kanske ni nån gång får se den! Som bäst orkar jag inte stressa upp mig för en dator som krånglar för nu är det PÅSKLOV!!!!!!!!!!

GLAD PÅSK på er alla!


3 kommentarer:

  1. Nå men höh...
    kan inga dina ungdomar heller hjälpa dej med foton-på-bloggen problemet..

    SvaraRadera
  2. Jo, nog kan dom....bara dom hinner. Vi har glömt hur det är att vara ung:)

    SvaraRadera
  3. Jag tror på Dig! Och Dina stolar.../Lilla gummann

    SvaraRadera