lördag 21 juni 2014

I år lyckades det....

...nästan:)

Kameran var med packad när vi for och fira midsommar med vännerna M o H. Tanken var att fota förstås...men efter allt badande i den härliga utebastun glömdes kameran saligen bort.

Som alltid var maten supergod och kakan med Marianne-kross i bottnen var SUPER god. Jag ämnade ha med receptet i dethär inläggen för att själv hitta det sedan, men det kommer senare. Tack för en trevlig kväll!

Idag har jag härjat vilt vid Huset igen. Tyckte att mitt betongarbete har torkat tillräckligt länge så jag började peta ut det från badkaret...bladen tog jag itu med redan igår....det finns nog lite kvar av två blad:)

Det handlar om att ha tur....blomkrukan är HEL ÄNNU!






 Jag ämnade låta den stå i lugn och ro och torka nån dag ännu....men det blev ju inte så.

Krukan fick torka några timmar efter att jag tog bort den från badkaret....sedan planterade jag blommor i den:)

Men den höll ju ihop...



Örtgården utökades med två kantstötta betongblad och en sits från en gammal hästräfsa. Och taklökar...jag har visst fått lökdille:)


1 kommentar: