söndag 29 juni 2014

Min tid som väderguru....

...är förbi:)

Första dagen lyckades nästan, bara lite regn. Den andra dagen blev en fullträff. Sol och varmt hela dagen lång.

 Idag har jag ledigt från guruskapet...och nu regnar det. Nämen, en ledig dag måste man ju få ha! Så jag ger upp...det får nu regna om det så vill

Det finns ju regnvädersarbeten vid Huset. Tack, BL för sparken i baken.

Jag började skrapa fönster igår. Tog bara två till att börja med. Vi måste skaffa hem kitt och målning mm. innan arbetet kommer igång på allvar. Till all tur städade Manda och jag 3-väggs skjulet för en tid sedan. Det passar ypperligt för dethär arbetet. Några bord släpade jag ut för att ha som arbetsbord. Vilken lycka att det finns mängder med bord i lidret:)

På backen fortsatte jag med mitt projekt.....och hittade stenar,stenar,stenar. Från denna lilla plätt...


 ...kom det såhär många stenar!



Jag måste nog säga...TUR att jag gillar stenar!

Så rev jag bort ogräs från ett litet område. Ett upprågat skottkärrslass från en liten bit.

Ett lass ogräs...en liten bit putsad...

Paus utsikten:)

Jätteblåklockorna har börjat blomma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar