söndag 8 juni 2014

VILKET FYND!!!!!!!!!!!!!!!

Hittade inte på annat att göra idag , så jag började riva mjukinsulit skivor i sommarstugan. Gubben kom ett varv och granska vad jag höll på med...han har börjat få nånting skärrat i blicken när jag försvinner med en kofot i högsta hugg:)

Väldigt opraktiskt att arbeta när nån har rivit bort golvet. Tog en dörr som ställning åt mig. Måste erkänna att det inte kändes så värst tryggt. Dörren vickade hit och dit hela tiden:)
Höll på en stund här...
  Bytte plats till väggstumpen bredvid tamburen. Då kunde jag stå på tambursgolvet och riva. Och se vad som kom fram...en stockvägg!
....och hittade sedan detta.
 Fiffig som jag är kom jag till den slutsatsen att det måste finnas samma stock på andra sidan väggen:) Bort med skiva och panel...och fram kom SVART STOCKVÄGG!
SE!!!!!

Och plåtar IGEN!
 Blev ju helt ifrån mig...tänk om det finns svarta stockar i hela rummet. Nå, det fanns bara ett sätt att få reda på den saken. Allt skall rivas ut!
Under skivan fanns möglig panel.
 Innan jag rev bort panelen synade jag vad som fanns bredvid fönstret...jooo, nog fanns där stockar.



SE NU SÅ SNYGGT!

 Mindre roligt var det när jag kom till följande fönster som är mot Huset. Där var det helt ruttet mellan plåtarna. Det finns ju förstås plåt på yttre sidan av väggen också. Men det handlar om en ganska liten stump. Där ser man hur effektivt plåtarna har hållit kvar fukten. Stockarna var helt friska överom plåten.

När vi köpte Huset påpekades det att just dom rummen där vi har hittat fel troligtvis är fuktskadade. Så det kom ju inte som nån överraskning. Men bra att jag är nyfiken av mig...och gillar att vifta omkring med en kofot:)

 Det kommer att bli världens tuffaste sovrum:)

Dagens saldo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar