tisdag 6 januari 2015

Medan man söker ett...

...hittar man ett annat:)

Bänkade mig bekvämt framför Porin-Matti, på min lilla eldanpall med en filt på axlarna, och bläddrade igenom urklipp och mönster tidningar medan elden sprakade och värmen spred sig skönt i rummet.

 Är på jakt efter mönster till virkade gardinkappor! Men se det hittade jag förstås inte, fastän jag vet att jag har kopierat snygga gardinsbeskrivningar.

 Blev lite virkbiten när jag virkade en liten duk, Det är så spännande att se om man alls fattar galoppen. Dukmönstret är från en Lea Virkkausideoita tidning.

En sådan blev det!
Det som jag istället hittade var en rolig beskrivning på en matta. Nu får jag igen användning för massor av restgarn....tänk så underligt. Garnet blir restgarn när man lagrar det en tid ....tiotal år eller mera. 

Hurdan matta det handlar om ids jag inte visa i dethär skedet. Det kan ju vara att det inte blir till nånting alls med hela saken. 

Men nu skall jag börja nysta och sortera så att dammet yr...så får man se hur det artar sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar