söndag 5 december 2010

Kalvning

En timme gammal kalv!
Jag som tänkte ta fina bilder av en kalvning! Tog med mig kameran,som visade sig vara utan laddning. Nå, kossan kalvade och allt gick bra. Inga bilder att visa. Det blev en fin tjurkalv.Nu skall jag försöka hinna ifatt med julkalender stickningen. Jag är hela tiden en dag efter...man blir ju van vid att alltid vara lite efter! Det är spännande att försöka tyda stickbeskrivningarna. Härtills har jag klarat av dom.
Nu var jag ändå till ladugården och fotade kalven, med nya batterier i kameran.
 Det snöar stora filttossor !

6 kommentarer:

  1. Och i vilket garn stickar du? Måste se om jag har nåt lämpligt hemma och sedan sätta igång...

    SvaraRadera
  2. Jag stickar med ett urgammalt garn som heter Bambino. Sånt finns säkert int mera...

    SvaraRadera
  3. OK, låter nog inte som något jag har i lager...
    Ajjo, och grattis till tillökningen. Vad heter den lilla?

    SvaraRadera
  4. Bilden på kalven fick mej att minnas några av mina somrar i slutet på 60-talet när vi hyrde stuga vid en bondgård. Jag var jämt hos kalvarna och morsan var arg.... Hon tyckte att jag luktade illa. Och jag älskade lukten!

    Lycko du som får handarbeta. Själv måste jag spara handen till snöskottningen. Den börjar kännas bättre men vill inte använda den för mycket.

    SvaraRadera
  5. Grattis till den lille! Minns detta så väl från min barndom.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  6. En award väntar på dig i min blogg: http://nallepuh.blogspot.com/2010/12/en-award.html

    SvaraRadera