söndag 2 oktober 2011

Det sägs ha lugnande effekt..

...med vattensorl. Och jag har många gånger drömt om att skaffa en liten damm med springbrunn till trädgården.

Nu har jag kommit på andra tankar!

Sent igår kväll när jag gick en runda till ladugården var det ett underligt sus när jag gick in dit! Alla kuddorna stod opp och såg oroliga ut, och det brukar dom inte göra den tiden.

Kunde snabbt lokalisera varifrån suset kom. Det var ett vattenrör som läckte och vattnet sprutade omkring som en dusch.

Hastiga tag stängde jag huvudkranen, så dom fick vara utan vatten i natt. I morse såg dom anklagande på oss när vi kom dit.
 Men dom fick vackert vänta tills gubben hann byta det läckande röret. Och ingen av oss kände sig så värst lugn och harmonisk trots att vi hade fått uppleva springbrunns effekten:)

Så det var det!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar