söndag 30 oktober 2011

Höst arrangemang!

Snart är vår skog länsad på mossa och blåbärsris! Och lite småkryp kom det nog med också, men dom får ju det varmt och gott att få flytta in...

Håller på med en krans av blåbärsris men riset som jag trodde skulle räcka till flera kransar tog slut innan första blev färdig :)

Men plåtskåps arrangemanget blev snabbt färdigt, det var bara att slänga dit mossan och lavan och lite "krakar"


I huset bor en liten liten tomte...

Om jag har splitternya batterier i kameran kan den ta några bilder med god tur...jag vill ha en NYYYYY!!!!

Nu är kransen färdig!

Halva skogen är länsad på blåbärsris och metalltråden tog slut...så det blev inga fler kransar på en tid nu.

Närmare jul skall jag piffa upp den med nånting!

Optimistikt lagade jag många videstommar för jag ämnade laga mycket när jag en gång råddar. Och så blev det en enda:)




9 kommentarer:

  1. De ble snyggt. Vänta nästan att de sku titta en liten tomte i fönstre.

    SvaraRadera
  2. Tomten tittar ut först närmare jul:)

    SvaraRadera
  3. Alltså kransen.... "Vaude"
    Jag kom inte till skogen idag heller...
    och jag måste nog erkänna att jag trodde jag skulle göra flera jag med,men nu jag förstod att en är tillräkligt!!
    Aj vad det är bra med bloggen :)

    SvaraRadera
  4. Så fint arrangemang du gjort! Och kransen, så fin i sin enkelhet. Har aldrig gett mig på att binda en krans, se svårt ut.

    SvaraRadera
  5. Ett sånt fint arrangemang. Så mysigt med det lilla huset. Blir inspirerad att göra nått jag med.

    SvaraRadera
  6. Å då du råddar och står i....jättefin krans!

    SvaraRadera
  7. Vad du hinner med att göra mycket!! Vad tar du för piller för att ha den där energin...? ;o)))

    Kransen gillar jag, enkel men såååå fin. Ska förästen på kransbindarkurs nästa ledighet... Spännande, för jag har ingen aning om vad som väntar mej.

    Den här ledigheten har helt gått i röja-undan-gamla-saker-å-sälja-bort-dets-tecken. Känns så jäkla skönt! Det var värt att lägga ner 5 dagar på det ;o))

    SvaraRadera
  8. Så vacert. Vad du kan! Och visst måste du ju få en ny kamera och det genast.

    SvaraRadera