fredag 28 oktober 2011

Mysteriesockor på gång!

Jag är på god väg med mina sockor men är så rädd att drabbas av SSS att jag köpte en sats stickor till så att jag kunde börja på andra sockan redan.

Aj, vet ni inte vad SSS är. Nå, sticknördarna vet nog att det betyder Second Sock Syndrome. På svenska Andra Sock Syndromet. Det vill säga att ha svårt att få andra sockan gjord när första är färdig.

Lang Yarns, Jawoll Magic till foten.

Och kan ni tänka er så tokigt! I Mysteriesock beskrivningen sades det i den allra sista meningen"Fast det bästa sättet att undvika SSS är såklart att sticka den andra sockan först"

Och det säger ni nu!!!



5 kommentarer:

  1. Genialt! Men som sagt, det skulle ju sagts från början! :-D
    (Jag gör numera alltid båda på en gång.)

    SvaraRadera
  2. Ha,ha,ha ja men är det inte det du gjort? Tycker det ser ut som den du kommit längst med är den ... andra? :)

    SvaraRadera
  3. De va fiffit de där me att börja me andra sockan,börja sticka fingervantar i går och undrar just om ja borde rispa opp de och börja me de ana.
    Hm,måst no ta en funderare.

    SvaraRadera
  4. Ja varför har man inte tänkt på det tidigare - att sticka andra sockan först. Jag har gjort 2 st sockor nr 1, dvs 2 sockor i olika garner, så om SSS drabbar mig får jag väl ha 2 olika sockor på mig:)

    SvaraRadera
  5. oj fasiken va fina sockor...!! Härligt garn.. jag tror jag har SSS på allt.. man vill så gärna börja o så blir det inget mera;O(-Ha en bra helg.

    SvaraRadera