måndag 31 oktober 2011

Snabbare än tanken!

Det skall man vara om man skall få sig att börja tvätta fönster! Så idag tog jag ner gardinerna från 7 fönster direkt efter morgon kaffet. Sedan fanns det ingen återvändo när allt var opp och ner!

Och inget tidnings läsande eller bloggande tilläts förrän allt var klart...jag kan vara principfast stundvis:)

Belöningen är ju att få hänga opp andra gardiner!

Jag tror att jag aldrig har skrutit om mina hemvävda linnegardiner, nå nu tar jag skadan igen.

Det är redan nåt år sedan jag vävde dom. 11 m i tunnaste lintråd. Det tog nog ganska länge att väva dom men nog var jag nöjd med resultatet. Linet jag använde var från gammalt lager. Säkert har vi haft det 50 år uppe på vinden.

Skira och luftiga!

Knypplad spets som jag gjorde för över 30 år sedan...vem är gammal:)

Lite färgklickar!


Delar av en trasig duk!

8 kommentarer:

  1. Men OJ vilka gardiner och fantastiskt att du vävt dem själv. Synd att du inte hängt upp dem tidigare liksom använt den tjusiga knyppelspetsen! Så himla fint det blev. Det ser så mysigt ut.

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Så vackra gardiner och knypplad spets.

    SvaraRadera
  3. Så vackert med hemvävda linnegardiner och knypplad spets också. Jag har plockat fram min knyppeldyna som stått undangömd så där 40 år och nu kommer jag inte igång med spetsen som sitter i. Får nog börja om med udd och stad.
    Varmaste kramen Birgitta

    SvaraRadera
  4. Visst blev det fint,
    och vad de där fönstrena ändå är glansiga :))
    Fiffigt med hjärtanen annars.

    SvaraRadera
  5. blev så fin!! jag har oxå en gardin som är hemvävd av min mamma..men en kappa..o den är så fin!!va snyggt det blev med hjärtanen!!

    SvaraRadera