torsdag 29 december 2011

Tontigaste tomten!

Ja, jag tror att min tomte tar det priset:) Fick den av min syster och jag misstänker att hon tyckte att den påminner om mig...



Så har jag ju fått kalender virkningen färdig. Det blev en fin duk. Det är så spännande att delta i dylika saker när man inte alls vet vad det skall bli. Hoppas att det snart dyker upp nånting liknande igen!


Nu väntar jag otåligt att det skall ljusna så jag kan fara till skogen igen...tur att vi har mycket skog själv så jag får röja till lust och leda!
Nog är det lyxigt med en såg som fungerar som den skall.

 Har inte behövt använda en enda svordom ännu...inte för det att jag brukar svära men gamla sågen lockade fram dolda talanger:)


6 kommentarer:

  1. Så tänker jag int,men den va ju så himla söt att jag int kunde motstå frestelsen.

    SvaraRadera
  2. När skogen tar slut hos dig så får du gärna komma till min gård i Lappland....på 150 ha ska du väl ha att göra en bra stund ;-))

    om du liknar tomten så är du både söt och snäll!

    SvaraRadera
  3. Jo till Lappland har jag aldrig varit så jag kommer gärna:) Det kan ta nåt år innan vår skog är röjd men sedan....

    SvaraRadera
  4. Jamen jamen det där får vi prata ihop oss om....det är ju så att jag jobbar några år till så jag är "bara" däruppe under semestrar, men sedan ska jag vara bra mycket mera där...så nog ska vi få ihop ett besök hos mig i norr - med eller utan röjsåg spelar ingen roll ;-))

    "Redig" veterinär ni har som visar bilder därifrån! Uppfattade det som att hon kanske är därifrån, men Lappland är stooooort...varifrån var bilderna?

    SvaraRadera
  5. Det var nog från Finska sidan, men exakta orten vet jag inte. Hon var på kurs för att bli "ödemarksguide"

    SvaraRadera
  6. oj va du håller på o röjer o har dej...Virkadventskalender lär häftigt..allt hittar du oxå.. inte har jag sett nått sånt..ha en bra kväll.

    SvaraRadera