onsdag 16 maj 2012

Beklagar!!!

Det tycks vara fullständig bloggtorka hos Bondmooran! Kanske blogglusten vaknar till livs snart annars tappar jag väl bort mina trogna följare.
 Har inte ens lust att fota för tillfället. Borde ta itu med problemet med headern , för jag har inte ännu klurat ut hur jag skall åtgärda problemet.

Nu har jag börjat förminska bilderna radikalt men eftersom jag har använt hela fotokvoten grälar blogger på mig och uppmanar mig att köpa tilläggskvot. Vilket jag inte vill!

Och i föuset  krånglar kossorna med upprepade om semineringar, så det känns lite som om jag skulle tappa greppet:(

Nog klagat för denna gången! Nu drar jag till skogs och avreagerar mig lite:)

3 kommentarer:

  1. Du är inte ensam om att få fullt i bildarkivet. Synd ! Jag kan tipsa dig om hur jag gör.
    Jag laddar upp en bild och sen Redigera i PAINT. Sen minskar jag storleken (nere till höger) till 25 %. Därefter beskär jag eller vad som behövs. Sist minskar jag storlek (uppe till vänster i menyraden) till 25 %. Sparar. Då har du krymt bilden mycket. Du måste komma under 700 pixlar. Då "kostar" det inget på bildutrymmet. Prova så får du se !
    Lycka till ! Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Förstår dilemmat ditt, och jag är fullständigt out på allt som har en stöpsel. Sen när min börjar hota om fullt arkiv så kastar jag ut datorn med diskvattnet...
    Hoppas någon kan hjälpa dej..

    SvaraRadera
  3. Tack Eva! Jag har minskat bilderna till under 700 pixlar men till headern får jag ändå inte in nån bild:( Och det som var så roligt att byta header lite emellan. Men kanske det ordnar sig nån gång...

    SvaraRadera