tisdag 8 maj 2012

Däppt i däsan....

...ögonen rinner. Trött!

Efter att 2 personer påstått att jag lider av allergi gick det upp ett ljus för mig!

Kan det vara allergi!!???

Tog allergi medicin som hjälpte mot symptomen.På bipacksedeln var upprabblade ev. biverkningar. Man kan få allt utom sjuk stortå. Dom har verkligen garderat sig:)

Påminner mig om när jag hade köpt nytt ångstryklod. I bruksanvisningen stod att man inte får stryka kläderna när man har dom på sig!

Alltså...det hade jag inte vetat förut!!!

Och när jag läste tvättrådet i mina nya farmare fick jag mig ett gott skratt! Dom hade helt tydligt använt nåt översättningsprogram. Finska tvättrådet ...housut pestään vasemmalta.....silitetään vasemmalta.

På svenska...byxorna tvättas från vänster...strykes från vänster.

Nu har jag ju inte vågat tvätta dom alls. Hur skall jag få bykmaskinen att snurra åt vänster hela tiden:)

Såna vettiga funderingar denna gång!!!


1 kommentar:

  1. Hihi.Just så...nu på jakt efter maskin som snurrar åt rätt håll...Kul med dessa fina översättningar. På nätet finns det ett ställe där man kan läsa om kivoga översättningar. Säger bara -usch för allergi .Lider själv av pollen allergi som även alla barnen.

    SvaraRadera