tisdag 15 januari 2013

På vift....

...med bilen full av marthor.

Distriktets alla föreningar samlades till ordförande -sekreterar stämma igår kväll. Till platsen där mötet  hölls var det en timmes körväg...och ingen av oss var säkra på att hitta.

Jag hade printat ut en vägbeskrivnig, och det hade martha 3 också.

Men martha 1 och 2 hade varsin navigator med sig!

1:ans navigator pratade finska och 2:ans pratade rikssvenska.

 När vi plockade upp martha 3 uppmanades jag att köra 500 meter framåt...då skulle jag ha hamnat mitt på ett träsk:)

Tanterna i burkarna blev smått desperata när jag inte följde direktiven hela tiden...men värre var det med tanterna som satt i bilen. Dom höll inte heller tyst. När dom började kommentera min körhastighet hotade jag att kasta ut dom:) Sedan betedde dom sig riktigt bra!

Mötet var tråkigt som vanligt...

Men träffade M.J en av mina trogna läsare. Hon hade lagat laxkransen, och tyckte att den var god! Alltid lika roligt att få lite feedback. Tänk att jag, som minsann inte är nån expert i köket, delar med mig recept på nätet...och folk gillar dom:)

Nu skall jag försöka göra nåt vettigt.Annat än att sitta vid datorn och uggla!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar