onsdag 16 januari 2013

Ett gott möss-år!

Endel har en OTROLIG tur!!!!!

Som jag tidigare har skrivit om gick jag igenom mina handarbetstidningar och böcker på jakt efter möss-mönster.

Det blev fyra kassar fulla med sånt jag inte vill ha mera. Men att slänga dom kändes omoraliskt!

Skrev på FB en förfrågan om det inte finns nån som är intresserad att förbarma sig över mina avlagda tidningar.

Inge svarade att tanterna i stickcafét säkert vill se dom. Nåja, det råkade sig så bra att vi fick avbytare just en tisdag som dom har träff. Jag skyndade iväg efter att ha instruerat avbytaren och hann till cafét medan dom var där.

Mina kassar blev nästan rivna ur händerna på mig:)

Stickcafé-dragaren försvann plötsligt ut till sin bil...och kom in med två helt ljuvliga mössor.
Jag fick välja vilken jag ville ha!

VA...inte kan du väl ge en mössa åt mig!!!!

Jo, det kan jag sade damen ifråga. - Du ger ju tidningarna och böckerna åt oss!

Båda mössorna var såååå snygga. Men den som jag valde passade perfekt med min nya rock. Hon hade sett modellen i en stickbutik i Kina, och nappat idén därifrån. Dom skulle ha gett beskrivningen åt henne...men hennes kinesiska var lite dålig:)

Extra roligt var att jag "råkade" ha på mig min kontstickade jumper som samma dam blev imponerad av. Och hon är en STICKMÄSTARE!

Nu blir vi tvungna att slakta kuddorna, så att jag kan börja delta i stickcafét varje tisdag:)

Som ett smycke!




Mössan är stickad i det härliga garnet Puro.

5 kommentarer:

  1. Den är fin,
    och tänk att någon ger bort en sådan. För en sån som mej så ser det ju omöjligt ut att göra.

    SvaraRadera
  2. Finns mönstret på den underrbara mössan? Var finns mönstret på din konststickade jumper?

    SvaraRadera
  3. Jag vet faktiskt inte om damen som har stickat mössan har nåt mönster. Jag tror nog att hon har gjort den på frihand.Och jumpern finns det inget mönster till. Den stickade jag bara fritt.

    SvaraRadera
  4. Du är så fin i mössan, verkligen värd den. Jättestort tack för de fina böckerna och tidningarna.

    SvaraRadera