fredag 4 januari 2013

Tilda utmanas av....

...Tilda:)

Läste i Yvonnes blogg om hennes nyårslöfte. Hon skall inte köpa garn år 2013, bara om det behövs till pågående projekt.Och för varje använt garnnystan skall hon lägga 10 € i en burk.

Detdär tycker jag låter som en strålande idé. Men i mitt fall är det inte bara garnmängden som är problemet. Jag har lyckats samla på mig alltmöjligt annat också långsmed åren. Tyg, matttrasor, poppana inslag mm.

Och det senaste är ju ull...som jag förövrigt får mera av idag. Hade inte av alla färger som behövs till beställningarna, så jag beställde lite till. Men det var ju redan på fjolårssidan så det må vara förlåtet.

Nu tänker jag göra så att för varje använt garnnystan 10 € i burken.
För varje FO (färdiga objekt) tillverkad av lagervaror 10 €
Sålda alster, försäljningssumman i burken.

Om jag syndar och köper t.ex strumpgarn måste jag ta summan från burken.

Utmaningen är ju att vara ärlig mot sig själv.

Inget fuskande här inte.

Om min plan lyckas borde jag ha en försvarlig summa i min burk vid årets slut. Och för dom pengarna skall jag köpa nyttiga julklappar :)


3 kommentarer:

  1. Kommer man bara igång med att rota i lagren så går det bra att köpa....mindre....i alla fall... :-)

    SvaraRadera
  2. *akrattar*
    Först blev jag heltänd på i'den.... Sen tänkte jag efter lite och då backade jag. För jag köper inte så mycket garn.
    Men iden är jätte bra. Ska försöka komma på nåt som jag kan använda den på ;o)

    Typ, för varje kilo som jag inte går ner per månad så måste jag lägga 100e i en burk.... ;o))

    SvaraRadera
  3. Det där låter som en bra idé. Ska klura ur hur den bäst passar mig.

    SvaraRadera