torsdag 18 april 2013

Min man förstår mig inte!

Men jag litar på att ni i "Blogglandia" förstår mig helt!!!!!

Det är ju en självklar sak att man MÅSTE fota första vedpallen för i år. Hur kan nån ens komma på tanken att se förvånad ut...

Men det gjorde gubben, när jag kom ångande med kameran i högsta hugg efter att ha radat en ynka pall.

Det finns så mycket is och snö ännu att det inte är nån direkt brådska med att rada, men roligt att få ett början på det hela!

Vedhögen ser skrämmande stor ut...och det är bra! För jag stressar upp mig om jag tror att veden inte skall räcka till:)

Ett början på det hela

Bamsingar som skall klyvas

Bara några klabbar kvar:)
Och på sonens tomt finns det lika mycket att laga....


6 kommentarer:

  1. Klart man ska fota veden!! Hur tänker han...??! ;o)

    Brukar alltid fota min ved när den är inkastad i vedboden, är ju inte självförsörjande utan hamnar att köpa den.
    Och jag har samma panik för att den inte ska räcka ;o))) Det förstår inte han som levererar, ser bara dum ut och undrar att, -ska du verkligen ha mera....

    SvaraRadera
  2. Ja, man undrar riktigt hur karlarnas hjärnor är uppbyggda:)

    SvaraRadera
  3. Klart vi forstår!
    Og her i Norge er ved hett stoff, med bøker om ved og kunst og tapet med ved! Så du er skikkelig trendy med dine vedbilder!

    SvaraRadera
  4. Det är därför vi finns...
    vi stöder varandra hela vägen i alla tokiga och huvudlösa infall vi får.
    Jag tycker din vedpall är fin. Sen förväntar vi oss också en bild av den sista ;)

    SvaraRadera
  5. Voi nej ändå! Att han inte fattar.
    Här hos oss blir min karl alltid nervös när jag läser din blogg. Plötsligt är det något han ska fixa igen. När han protesterar säger jag att: Men Tilda gjorde ju...
    Akta dej, nu har han börjat fråga hur du ser ut, eller vänta nu, kanske det är jag som ska akta mej? :)

    SvaraRadera
  6. Självklart ska veden fotas! Tror nog det finns en och annan ved-bild också i min blogg. Fast vi har nog lite mindre ved... :-)

    SvaraRadera