söndag 16 juni 2013

Det var nära ögat!!!!

Eller egentligen var det nära munnen!

Jag väntade ett viktigt samtal idag medan jag var i ladugården. Så förstås hade jag telefonen med mig i min lilla telefonficka.

Gick på foderbordet och delade ensilage åt kuddorna när nånting blänkte till i gräset...var det en plastbit eller vad månne det var. Grävde fram det som blänkte.....det var min telefon:)

Oho sa jag då!

Det skulle ha varit svårt att svara om det hade börjat ringa i löpmagen eller kanske i våmmen.....

Jag hade hål på sidan av fickan:)

Att sådant denna gång!


2 kommentarer:

  1. SÅ lätt hänt! Jag tappade min i snön i vintras. Där kunde den legat tills det töat om inte sonen varit piggögd!

    SvaraRadera
  2. Hade du lyft på svansen och ropat hallåååå ;))

    Sonens far tappa i tiderna klockan jag köpte åt honom till 30års presant.
    Och han tappa den i AIV-tornet... vi sökte men borta.
    Han täktes ännu säga att jag köpt en med dålig rem?!!
    På vintern när aiv'n kärrades in på matbordet så blänkte det till...
    Jag hitta klockan innan kossan gjorde det!

    Och låset i remmen var sönder MEN
    klockan gick fortfarande, i sommartid visserligen! Alltså ett bra köp.
    Denhär bondkärringen gick till bonden och sa
    -du hade rätt..... remmen var dålig ;))

    SvaraRadera