lördag 7 september 2013

Jag såg....

...små brädstumpar! Och spånor! Högen med råspunt hade minskat...helt tydligt har det hänt nånting på taket medan jag var borta:)

Men eftersom pressun är på kan jag inte se vad som har hänt! Men fick det just bekräftat. Taket är klart för sista skedet , takfilten! Så nu får jag äntligen städa bort överbliven råspunt mm. SEDAN kan jag kratta ut sandhopen och få ordning på backen. ...tills följande rådd uppenbarar sig:)

Såna stumpar fanns inte på förmiddan!!!

Jag vet...för dom är så bra att tända eld i kaminen med:)

Mina misstankar att backen här hemma kommer att vara full i gropar efter min framfart börjar synas redan! Jag blir lite rädd för mina idéer ibland...hjärnan tycks tro att kroppen klarar vad som helst. Medan jag mjölkade hittade jag på hur jag skall plantera vid Huset! När jag sedan for dit och såg i verkligheten hur mycket arbete det krävs blev jag helt matt. Så efter det for jag och slängde mig i ån:)
Här finns avsvimmade irisar ,taklök och lungört!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar