fredag 27 september 2013

Skrothandlare!?!?

Det kanske någon kan tro att vi är! Men det är bara Tilda som har sorterat skrotet i olika högar, för allt skall till avstjälpningen innan vintern kommer!

Det har hunnit bli en rejäl mängd avfall på 3 månader. Mycket fanns ju i hus och lider när vi köpte huset, och mycket har vi också rivit ut! Många gamla el-kablar mm.En gammal frysbox gav mig nästan på käften när jag försökte flytta den, så i det skedet for jag och elda istället:)

Det ser inte så snyggt ut!
Blev att avbryta inläggs-skrivandet för att fara och hjälpa slavarna med pålastningen av skrotet! Så nu har största delen åkt iväg till avstjälpningsplatsen!

Torra krakar sågades bort...och brändes!
Igår planterade jag 200 blomlökar mellan funkiorna...och kom då att tänka på en viss Bondmoora som sade att hon minsann inte ämnar plantera blommor vid Huset:)

Hittade en intressant spade/hacka när jag sorterade skrotet. Själv hade jag ingen aning om vad en sådan kunde användas till, men gubben visste att man har använt den till att tömma brunnar.

En sådan lustig sak!
Det här blev lite vimsigt...men så är det för tillfället i min hjärna också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar