måndag 9 september 2013

Tuppens nya liv:)

Gubben var idag och ta bort tuppen med skogsvagnen. Den låg stadigt på rygg på vagnen och for inte nämnvärt sönder när han lastade på den....och det var ju bra för nu har den fått ett nytt hem:)

Just när han siktade ut på vägen for en polismotorcykel förbi med sirenerna tjutande...kanske polisen hade vessabrått:)

En stund senare ringde gubben och sade att två personer var och se på tuppen....dom ville ha den, så nu är den avlastad på deras backe!
Hej hej, lilla tuppen

Nu  far den!

Jag måste berätta för er, med risk för att verka skrytsam, hur otroligt smart jag är! 

För en tid sedan sopade ju son J ner vårt potatisland från taket! Nu när jag skulle laga färdigt under träden, jag planterade blodnävor där, blev det att fattas lite mylla. Då kom jag ihåg att det kanske finns mylla att ta till bredvid lidret. Vips iväg med skottkärran och spaden för att lasta på. Då såg jag att det fanns stora sjok finaste mossa:) 

Se nu så otroligt snyggt det blev. Man skulle tro att det alltid har sett ut sådär...lämnade kvar lite kvistar och skräp så att det ser ännu äldre ut:)

Håll med mig .. det blev SNYGGT!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar