lördag 14 september 2013

Oj,vilken dag!!!!

Det har varit golvgjutning i dag! Allt gick bra och golven är jämna och fina. Nu skall dom bara få torka i lugn och ro!
Ett färdigt badrumsgolv!

Medan karlarna höll på med golven grävde jag gropar i trädgården:)

Påbörjade mitt funkia-projekt och planterade liljor och en julros. Och före mjölkandet grävde jag färdigt upp mera funkior, för jag skulle ju fara direkt efter mjölkandet och fortsätta...trodde jag! 

Kommunaltekniken skall gömmas lite

Ett litet början!

Men när jag skulle börja mjölka var ena maskinen helt död, så jag kunde använda bara en till alla kuddorna. Sade åt gubben att det är nåt fel med laddaren, så han började forska  i saken. 

Och kom till den slutsatsen att en säkring har farit. Son J åkte iväg till Robin-Hood, för dom lär ha sånt. Men dom hade inventering, så affären är stängd hela veckoslutet. Kollades med vår elektriker...nej, sånt hade han inte.

Jag ringde till vår en granne som har likadana mjölkmaskiner, om vi skulle få ladda våra hos dom tills vi får en ny säkring nånstans ifrån, men där fick jag inget svar. Men vår allt i allo P hittade en säkring, så han kom och bytte vår trasiga....och DÅ började det osa bränt!!!

Laddaren är DÖD!!! Vad gör man då??!! Åtminstone köper  men inte en ny laddare för en dryg månads användning. Då kom gubben på att våra bekanta hade samma märkes maskiner , men med vanlig pulsator. Kanske dom har sina kvar ännu....och det hade dom:) Istället för plantera blommor susade jag iväg efter mjölkmaskiner!

Så nu blir kuddorna mjölkade i morgon också!

Och jag är helt slut! 

2 kommentarer:

  1. Herren prövar blott han förskjuter inte...
    Det har någon lärt mej, fast jag vet ju inte vilken herre det menas...

    Ni använder iallafall maskinerna tills de är heeelt slut.
    Det går liksom jämnt ut kan man säga :)

    SvaraRadera