lördag 14 september 2013

Medan kakan gräddas....

...hinner jag rapportera om gårdagen!

Se, nu är det bråttom minsann.

För jag blev så inspirerad när jag fick en blivande granne på besök....hon var också granne i barndomen. Vi beundrade varenda avsvimmad planta, och hon orkade höra på mina utläggningar om hur det allt är planerat att bli:) Och jag fick bolla mina idéer om trädgården!

Så idag ämnar jag skrida till verket med vissa saker!

 Kakan skall jag ha med mig till Huset... för idag skall det gjutas. Karlarna måste matas och mutas!

Igår fick dom underfilten ,som kommer under filten ,på verandataket:! Det blev lite underligt det där:)

Nästan färdigt!

Självlysande Mästare...som inte vill fotas.Taket klart!
Om ni undrar hur det gick för hushållerskan....jo, hon fick nådetid efter gårdagens fjäskande. Hon hittade t.om dammsugaren;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar