fredag 5 december 2014

Förhands titt...

...i köket!

Se, det är ju nästan färdigt:)

 Fattas bara stolarna och bordet...och köket! Sitsarna och duken är färdiga. Och mattan!

Mattan ser ni här. Den vävde jag innan vi hade en aning om vart vi skall flytta.Likaså var det med poppanan. Då visste vi ännu ingenting om att det fanns ett Hus som väntade på oss:)

Borde jag gå i terapi!!???
En väninna gav mig rådet att skaffa hem luktsalt, när jag beskrev hur köket kommer att bli....alla klarar kanske inte av färgexplosionen:)

Färgbadet kommer ännu att utvidgas lite, men jag har inte hunnit med det ännu.

Och imorgon blir det att måla hela dagen lång, ända tills man skall på slottsbal.

För Finland firar sin självständighetsdag med fin fest....tyvärr hade min inbjudan kommit bort...igen. Vi får nöja oss med att sitta i våra säckiga hemmakläder och mumsa i oss onyttigheter. Och kritisera damernas klänningar och frisyrer.

2 kommentarer: