måndag 29 juni 2015

Äntligen!!!

Idag började Gubben måla med väggfärgen. Jag har varit så nyfiken på vad det riktigt var som jag valde. När man väljer färg från en liten lapp som ryms i handflatan till ett helt stort hus...då finns det många möjligheter att det blir fel.

 Så jag stod med näsan nästan fast i väggen medan han målade. Helt klart uppskattade han min närvaro. Ibland gick jag några steg bort för att se lite på avstånd. Sedan stod jag där för att se medan färgen torkade....den såg för ljus ut först.

Det blir inga bilder förrän allt är målat. Det är så missvisande när vissa ställen har den gamla färgen ännu.

Men andra bilder kommer det imorgon....glömde fota idag. För vi fick överrasknings gäster,C och R  droppade in på blixtvisit. Det var ju förstås trevligt men sjufalt bättre var det som dom tog ut från bagageluckan innan dom for! Det var nånting så fint att håren reste sig på armarna. Och det gav dom åt oss!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar