torsdag 10 november 2011

Fläsket brinner...

...hoppas jag åtminstone:)

  Var en dryg timma i skogen och röja med röjsågen. Då darrade redan musklerna av förskräckelse. Dom hade inte varit med om nåt liknande på över 25 år:)

Men idag var det premiär körning och imorgon kommer jag väl inte ur sängen alls...

Efter att ha läst ett reportage om en 70 års dam i grannkommunen som röjer och lagar ved beslöt jag mig för att återuppliva gamla kunskaper. Jag var ju med gubben på skogsarbete innan första barnet föddes men sedan har det inte blivit av att börja på nytt.

Skam den som ger sig och det är ju tryggare att börja med röjandet, där går det inte att såga benen av sig:)
Har nog väldig respekt för motorsågar!

Enda nackdelen är att jag är ca. 20 cm för kort, det blir inte riktigt bekvämt hur jag än ställer in selen.

Såhär ser det ut före röjningen!

Min nya kompis:)

Såhär skall det bli!

3 kommentarer:

  1. Va de blir städit. Och till all tur lämna du några snygga björkar kvar.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det är "skitroligt" med röjsågen! Härjar vilt på gården i norr...det blir så himlarns snyggt. Det ser man ju här hos dig!

    SvaraRadera
  3. Söta ööde, vad du är bussig!!

    SvaraRadera