söndag 27 november 2011

Nu fick jag fnatt igen!

Mina mäss-garn har frestat mig hela tiden! Ett nystan är redan använt till julklapp, så ingen bild kommer på det alstret:)

Nu började tre nystan bråka med mig. Men hur långt kommer man med 300 gram ...jag tänkte nog inte riktigt igenom saken!

Men om jag randar med svart garn som jag har i lager, då blir det fint:)

Läckert eller hur!
Fast jag borde ju sticka på julklapps tröjan....men liiiite får jag ju börja. Bara för att se om det blir snyggt!

Nu har jag stickat en provlapp med lyfta maskor men det är ett mycket långsamt sätt att sticka. Misstänker att mitt tålamod inte räcker till.
Men det ser ganska bra ut...

5 kommentarer:

  1. vilket fint garn det gula va!! Svart är ju alltid svart... Det såg invecklat ut din provlapp..Jag är oxå "trött" på min kamera..tycker man får ta o ta igen ..bolder..o inget blir bra,, skakar man lite så blir det suddigt...jag skulle önkska mej en liiiiten kamera.

    SvaraRadera
  2. oj skitt..inga bolder..utan bilder.

    SvaraRadera
  3. Det där såg effektfullt ut. Härlig färg.

    SvaraRadera
  4. Det ser snyggt ut men pilligt. Inget för mig med andra ord. Jag vill gärna sticka till tevetittande och då måste det vara lätt. Men jag beundrar alla som har tålamod med krångliga mönster. Kram Eva

    SvaraRadera