måndag 12 mars 2012

Det skall inte vara nån matta...

..alls! Så sade jag när vi hade rengjort och vaxat golvet, för det blev så snyggt. Varför gömma det under en massa mattor?

Nå, nu blev det ändå en matta! Fick ett underbart dukmönster, men jag behöver ingen duk till. Hur månne det blir att virka en matta med mönstret??!!

Det blir ju hur bra som helst! Använde 4-dubbelt yllegarn och 6:ans virknål. Virkade inte hela duken, mattan hade blivit för stor då.

Nu blir jag riktigt knäsvag av tanken på hur många fina mönster till virkade dukar jag har som skulle passa till mattor....





9 kommentarer:

  1. Jag klarar snart inte av att öppna din sida ;)
    SNYGGT!!

    Häls. från tyghögen på golvet ;))

    SvaraRadera
  2. Ja men du va snyggt!!! Jag har ju också massor med duk mönster, blir till att leta fram nått. Supersnyggt!!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. De blev lyckat. Placera de nu så att man int behöver gå på den.

    SvaraRadera
  4. Nog håller den att gå på...och den hålls riktigt bra på plats..har testat:)

    SvaraRadera
  5. Men jösses så snyggt! nu måste jag leta fram mina virkmönster för det är ju en super idé, Tack.

    SvaraRadera
  6. Men vilken god idee !!! Fantastiskt snygg !!

    SvaraRadera
  7. jätte snyggt. en bra idé är det också

    SvaraRadera