fredag 2 mars 2012

Jag lovar....

...och svär!!!! Det blir inget målande för min del på en låååång tid! Nu har jag målat om rummet,sängen, soffbordet,lampan,ett litet bord,högtalarna,stereoskåpet,en bokhylla och byrån. Aj jo, ett litet skåp till köket också.

Man kan ju inte säga att det börjar smaka trä...men kanske målning:)

Men semesterdagarna har åtminstone blivit väl använda. Vi har ledigt ännu på söndagsmorgonen så jag tror att jag tar en liten paus nu. Det som återstår att göra är sådant som inte råddar till hela huset, jag hålls mest i syrummet då.
Såhär blev det!
Jag räddade pigtittaren undan lågorna, den fanns på en maskäten gammal byrå. Och hade fått dödsdomen...snäll som jag är släpade jag hem den:)

Hur byrån såg ut förut kan du se här

Men någon dekorationsmålare blir jag inte! Axen hittade jag i en gammal mönstertidning och kalkerade dom på lådorna. Man tycker att det skulle vara hur enkelt som helst att måla enligt linjerna...men när jag är så darrig på handen.  Nåja, det gör ju att det ser lite äldre ut kanske!

Ett som jag är mäkta stolt över är att jag själv har borrat och skruvat fast handtagen! Lådorna var så tjocka att skruvarna måste fällas in lite. Gubben lånade ut akkuborrmaskin, så nu har jag så använt en sådan!


4 kommentarer:

  1. Så fin den blev. Duktig du är.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj nej va den blev fin. Sku int kuna tro att de är samma möbel. Och pigtittaren passar som pricken över i:t.

    SvaraRadera
  3. men jessus va du har råddat!!! jag är mäkte imponerad, så fint du har lagat!!!
    pallen är fantastisk, bra att du int målade den.
    kraMyz

    SvaraRadera