onsdag 13 februari 2013

Slut med ledigheten!

Eftersom dom lediga dagarna började med ett nytt rekord blev ju inte den planerade utfärden till ån gjord.

Igår tog vi sista lediga kvällen till godo och var och eldade vår brasa. Röken envisades med att komma i ögonen på oss så att vi blev som rökta böcklingar:)

Men ibland kunde man se på brasan utan att ögonen tårades!




Troligtvis utter spår



Oj vad det ryker....
Korven var bara en gång använd förut:) Grillade några i vedspisen en kväll...två blev kvar. Det är ju också återanvändning !

3 kommentarer:

  1. Hej.
    Vilken fin blogg du har!
    Tittade din gamla inlägg och hittade ett recept på en kryddkaka du bakat! På bilden du visade dina bakverk, hade du oxå bakat en blåbärspaj. Har du lust att dela med dig av paj-receptet? Det såg så gott ut!

    Tack på förhand!
    Hälsn.Maria

    SvaraRadera
  2. Men, åh! Det var som förgjort, 10 minuter....
    Men en eld i snön är i alla fall en fin sak, jag ville bakat potatis i vår men sonen var inte alls sugen på det! :-)

    SvaraRadera
  3. Jag delar gärna med mig med recept...bara jag skulle minnas vilken paj jag hade bakat då. Skall återkomma till saken!

    SvaraRadera