fredag 1 mars 2013

Herr och Fru ängel....

...har hittat sin plats!

Dom kommer att bo hos oss....jag tror att det kanske är Bonden och Bondmooran:)

Dom går i färg med min råullsmatta som jag vävde för ett antal år sedan.

När jag rotade efter små spikar att spika upp änglarna med hittade jag gammalt bevismaterial.

Dramat avslöjades för nåt år sedan, när det skulle dras el till avloppspumpen. Gubben var helt säker på att ett plaströr som ledde till proppskåpet var tomt. Så det skulle vara en enkel sak att bara dra elledningen genom röret.

Men hur dom än försökte gick det bara inte. Följden av det hela blev att gubben var tvungen att riva bort väggskivan under proppskåpet för att komma åt det trilskande röret.

Lösningen på mysteriet var en kedja och en pärla som satt fast i kröken:)

Vi skrapade oss alla  i huvudet en stund...tills vi kom på lösningen:)

När vi renoverade huset för över 20 år sedan stod ju rören långa tider obevakade och öppna, innan allt blev kopplat och färdigt. Vår fantasi räckte inte så långt att vi skulle ha proppat ändarna. Men "någon" tyckte att det var ett bra ställe att gömma saker i.


 I det skedet var dom två äldsta ungarna 3-4 år gamla. Den yngsta var nyfödd, så han blev aldrig misstänkt.

När vi ställde dom vuxna ungarna mot väggen höll dom god min...men son A sade direkt att han är oskyldig...dootern sade visst ingenting alls:)

Bevismaterial

1 kommentar: