fredag 15 mars 2013

INGEN regel utan undantag!!!!!!

Det var jag ju tvungen att bevisa idag:)
Jag trotsade min utmaning till mig själv att inte köpa nånting i år.

När jag nu har övervunnit alla bacilusker fortsätter jag med nåt annat ännu roligare..TANDLÄKARE!

Var på första besök idag....och fick en rotbehandling påbörjad.

Ät aldrig nötter. Det är mitt visa råd till er. Fast tandläkaren sade att det var tur att jag spräckte tanden, det fanns ett stort hål under en gammal plomb.

Det kommer att bli en dyr följetong innan allt är klart :(

Så för att undvika onödiga utgifter besökte jag en farlig butik medan jag väntade på Manda, som hade tiden efter mig.

Jag föreslog åt butiksinnehavaren att vi skulle göra upp en budget hur mycket jag får handla för varje gång.
Och att hon ibland skulle stoppa mig och säga att jag inte den gången får köpa nåt alls.

Hon var helt med på noterna... hon märkte väl att det är bäst att hålla med. Man kan ju inte veta på vilket sätt småtokiga bondgummor beter sig om man säger emot dom....

Dagens inköp blev inte dyrt. Och inte stort. Men väldans sött:) Och otroligt nyttigt!!!!

En väckarklocka och två rivjärn! Rivjärnen ger jag troligtvis bort.

Skall den vara här...

..eller här...

..eller här?

Att riva pizza osten med:)

2 kommentarer:

  1. Har råkat ut för samma "tandgrej" som du... Jävla nötter ;o)
    Det lär vara så att det kan bli infektion i gamla rotfyllningar utan att man märker det. Ingen värk, inga tecken på nåt galet. Bara röntgen hittar eländet....
    Hoppas att du klarar dej med någålunda hyfsad räkning ;o)

    SvaraRadera
  2. Så söt klocka! Som en liten bebisklocka! Du skulle ha en likadan fast stor bredvid. :-D
    Mina enda tandproblem (som pågår i det lilla formatet hela tiden!) började 1999 när jag försökte dela på ett stort tuggummi som dottern fått ur en sådan där automat... Jag bet till med de innersta tänderna och både tuggummi och tand delade sig i tu! Tuggummit var blått...jag minns det som igår.
    Bra iaf att du får lagat det där underjordiska hålet.

    SvaraRadera